GET READY FOR FÏNLEY

GET READY FOR FÏNLEY

FÏNLEY, de volwassen frisdrank die volop kansen biedt

Voor wie zin heeft in een niet-alcoholisch drankje mag het best wel eens wat avontuurlijker zijn. Dat geldt zeker voor horecabezoekers vanaf een jaar of dertig. Bij volwassenen verandert de smaakbeleving. Die wordt subtieler, met meer behoefte aan wat minder zoet. Als ondernemer kun je daar prima op inspelen met FÏNLEY. Speciaal voor de horeca introduceert Coca-Cola European partners vanaf 1 november FÏNLEY Bitter Lemon en Tonic en vanaf januari 2019 ook Ginger Ale en Tonic Zero.

Trends in de Nederlandse markt

  • 65% van de Nederlandse consument is ouder dan 301. Deze groep groeit in de toekomst en is op zoek naar meer verfijnde smaken, minder suiker en calorieën en non-alcoholische dranken.
  • “80% van de Nederlandse consumenten drinkt BTG zonder alcohol, in tegenstelling tot de landen om ons heen”2.
  • De consument is bereid om 27% meer te betalen voor een perfect geserveerd drankje in deze categorie3.

Dit resulteert in een groei van +9,5% waarde van de categorie frisdranken voor volwassenen4.

 

Het assortiment van FÏNLEY

FÏNLEY speelt hierop in met een optimaal assortiment dat specifiek is ontwikkeld voor de smaak van de Nederlandse consument.

√ FÏNLEY is minder zoet, bitter en scherper van smaak.

√ FÏNLEY introduceert de eerste suikervrije A-merk Tonic in de horeca.

√ FÏNLEY is superieur aan tonics in Nederland op basis van overall liking, aankoopintentie en taste liking5.

Profiteer optimaal van dit groeiende segment waarvoor uw gast bereid is 27% meer te betalen!

De nieuwste packshots en perfect serves van FÏNLEY zijn te vinden op de website. Have a good time!

1CBS 2017

2The Insights Company, Adult NARTD research September 2017 & CBL 2018; customer data/datlinq/salesforce

3Mintel, Food&Drink Trends 2017

4Kantar 2017

5Smaak onderzoek, Haystack, juni 2018, N=213, Fïnley NL vs tonics in NL

Paginate previous Terug