Hoe verdien ik meer met thuisbezorgen?

Thuisbezorging is booming, steeds meer bedrijven bieden hun gasten de mogelijkheid om hun favoriete maaltijd simpel en snel online te bestellen en thuisbezorgd te krijgen. Doordat uw gast niet meer fysiek aanwezig is in uw zaak en daardoor niet in aanraking komt met uw promotie- en verkoopmaterialen en ook niet in contact komt met uw personeel is het van belang uw online bestelsite zo optimaal mogelijk in te richten om maximale omzet uit de online bestellingen te realiseren. Het optimaliseren va uw frisdrankaanbod en assortiment voor thuisberzorging kan uw omzet vanuit meal delivery verhogen.

Verkoop de juiste dranken

Bied uw gasten ook online keuze in segmenten en smaken met uw frisdrankassortiment voor berzorging. kies voor een optimaal aanbod binnen de hardlopers en groeisegmenten (o.a. ijsthee en mineraalwater met smaak lopen goed!). Optimaliseer met aanvullend assortiment passend bij uw klantgroep (bijvoorbeeld families, volwassenen, jongeren etc.) en gebruiksmomenten (lunch, diner, snack). Per dagdeel kunnen verschillende producten meerwaarde bieden, bijvoorbeeld Chaudfontaine Fusion tijdens de lunch en een Coca-Cola Zero Sugar voor tijdens het diner.



Laat frisdranken zien op de online menukaart

Zorg ervoor dat uw online menukaart duidelijk en up-to-date is. Laat afbeeldingen van de producten die u aanbiedt zien en gebruik ten slotte een duidelijke en ronde prijsstelling. Gebruik daarnaast de juiste productbenamingen en benoem de verpakking en inhoudsmaat (bijvoorbeeld: Coca-Cola Zero Sugar fles 500ml).

Maak een combideal

Door het aanbieden van een deal waar eten en drinken bij een gezamenlijke aankoop voordeliger is, zullen meer gasten kiezen voor een drankje bij het eten. U vergemakkelijkt zo het keuzeproces voor de gasten en stimuleert tegelijkertijd upselling van een drankje bij het eten. Met onze combideal-tool wordt het maken van een combideal gemakkelijk: achtergrond, uw eigen logo, foto's van eten en drankjes zijn allemaal snel en gemakkelijk in te voegen en op te slaan. Het gebruik van aantrekkelijke afbeeldingen met food & frisdranken helpen u het aankoopbedrag te verhogen. Wanneer mensen zin krijgen in het eten of drinken dat zij zien, zijn zij veel eerder geneigd meer te kopen. Het gebruik van aantrekkelijke afbeeldingen met food & frisdranken helpen u het aankoopbedrag te verhogen. Wanneer mensen zin krijgen in het eten of drinken dat zij zien zijn zij eerder geneigd dit te kopen.

Maak aanbevelingen

Tot slot helpen aanbevelingen het aankoopbedrag te verhogen. Gebruik bijvoorbeeld een pop-up tijdens het orderproces of net voor de betaling; bijvoorbeeld na het bestellen van een fooditem. Een pop-up met de tekst 'wat wilt u erbij drinken?' gepaard met een dranksuggestie of een pop-up bij het afrekenen met 'bestel nu twee blikjes frisdrank voor een betere prijs' kunnen al veel extra verkopen teweegbrengen.

Behoefte aan meer informatie of heeft u nog vragen?
Neem dan telefonisch contact op met het Coca-Cola Contact Center via Tel. 010 245 69 00