Coca-Cola Open

November staat voor Coca-Cola in het teken van een nieuw en ambitieus duurzaamheidplan: ‘This is Forward’. Daarom wordt in vier steden, onder de naam ‘OPEN’, het gesprek aan gegaan over thema’s als het verlagen van calorieën, CO2-reductie en zwerfafval. Dit gebeurt op bijzondere locaties in Den Haag, Amsterdam, Den Bosch en Rotterdam. Hier komen onder andere klanten, politici, studenten, journalisten en opiniemakers bij elkaar om samen met Coca-Cola in gesprek te gaan over duurzaamheid.

Nieuw duurzaamheidsplan

Tijdens de OPEN novembermaand wordt het actieplan van Coca-Cola op duurzaamheid bekend gemaakt en besproken: ‘This is Forward’. Hierin staan belangrijke afspraken voor 2025 die gaan over de dranken, de verpakkingen en de bijdrage van Coca-Cola aan de maatschappij.

Een paar voorbeelden:

  • Het doel is om minder calorieën te verkopen en meer keuze te bieden. Tegen 2025 moet 50% van het verkoopvolume uit caloriearme en calorievrije producten komen.
  • Coca-Cola zet zich in om tegen 2025 100% van haar verpakkingen in te zamelen, zodat ze niet in de natuur terechtkomen. Dit gaat ook helpen om meer gerecycled materiaal te hergebruiken, gemiddeld wil Coca-Cola het gebruik van 50% gerecycled plastic realiseren.
  • De impact van Coca-Cola op de maatschappij. Coca-Cola gaat voor 40% managementfuncties voor vrouwen in het bedrijf. Een van de elementen uit het diversiteitsbeleid.

Een belangrijk gespreksonderwerp is verpakkingen. Coca-Cola de milieu-impact van haar activiteiten en haar producten zo veel mogelijk beperken. In het filmpje ‘Love Story: liefde in de dop’ is te zien hoe belangrijk recycling is en wat er mogelijk is met de verpakkingen, zolang deze maar bij Coca-Cola terugkomen. De video is onderdeel van een campagne richting consumenten, waarbij de kracht van de Coca-Cola merken in wordt gezet om duurzaamheid breder onder de aandacht te brengen.

Duurzame kledinglijn

Als ondernemer kunt u ook uw steentje bijdragen, wist u namelijk dat er een duurzame kledinglijn is voor uw horecazaak? T-shirts, polo's en overhemden die niet alleen voor de perfecte uitstraling in uw horeca locatie zorgen, maar ook met oog voor het milieu zijn geproduceerd. Een kledingstuk uit deze lijn bestaat namelijk voor 70% uit polyester waarvoor gerecyclede PET flessen zijn gebruikt. De andere 30% bestaat uit gerecycled biologisch katoen. Naast het standaard Coca-Cola zero sugar logo kunt u ervoor kiezen om uw eigen logo op de kleding te bedrukken. Voor meer informatie en het bestellen van uw kleding, klik op onderstaande link.

Bestel hier uw duurzame kleding