Nieuwe zomercampagne zorgt voor het ultieme vakantiegevoel én biedt kans op één van de 40 zonnige droomvakanties. 

De prijswinnende 'Share a Coke'-campagne is terug. Deze zomer wordt het iconische logo op de verpakkingen vervangen door maar liefst 74 vakantiebestemmingen. Van Barcelona tot Kaapstad en van Ibiza tot de Bahama's. Of het nu gaat om een wereldstad of tropisch strand, de verpakkingen herinneren de consument er deze zomer aan dat alleen een ijskoude Coca-Cola verfrissing biedt op een warme zomerdag. Vanaf mei tot en met augustus maken consumenten die een Coca-Cola het met zomerthema kopen, kans op een reis naar één van deze droombestemmingen.

Grootse marketingcampagne

De nieuwe 'Share a Coke in...' campagne loopt in 14 markten, waaronder België, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Italië en Spanje. De actieverpakkingen zijn verkrijgbaar vanaf 1 mei tot en met 31 augustus. De marketingcampagne wordt groots opgezet en bevat de volgende elementen:

  1. Ruim 160 miljoen actieverpakkingen

    In Nederland worden ruim 160 miljoen verpakkingen voorzien van 74 verschillende vakantiebestemmingen. De namen verschijnen op de 250ml cans, de 330ml cans, de 500ml PET-flessen, de 1,5L PET-flessen en de 1,75L PET-flessen. Ook de 200ml glazen (horeca)flessen zijn onderdeel van de campagne.

  2. Kans op een reis naar één van ruim 70 droombestemmingen

    Op elke actieverpakking zit een unieke pincode onder de dop of op het lipje. Door deze in te voeren op de campagnewebsite, maken consumenten kans op een zonvakantie naar één van de 74 mooiste plekken ter wereld die vermeld worden op de verpakkingen, zoals Hawaï en Zanzibar. In totaal worden er tijdens de zomercampagne 40 reizen weggegeven voor twee personen.

  3. De 'Pool Boy'- commercial

    Vanaf 8 mei is de nieuwe TV commercial genaamd 'Pool Boy' te zien op tv en via buitenmedia. In de commercial is te zien hoe een gezin bestaande uit een moeder, zoon en dochter elk op hun eigen manier onder de indruk zijn van de jongeman die het zwembad onderhoudt. Ze besluiten ieder voor zich dat hij de ultieme verfrissing nodig heeft om af te koelen op een warme zomerdag. De spot geeft een grappige, interessante draai aan het aanbieden van een ijskoude Coca-Cola als heerlijk smakende verfrissing.

Bekijk ook: JONGEREN OP VAKANTIE